naar top
Menu
Logo Print

Quick-Step 20 jaar in de koers

Vaste waarde blijft trouw aan ambities
magazine

2018 is een heuse mijlpaal voor Quick-Step. Het gekende merk van parket-, laminaat- en luxevinylvloeren maakt nu twintig jaar deel uit van het professioneel wegwielrennen. Quick-Step zal dit niet ongemerkt voorbij laten gaan en viert de mijlpaal met de Belgische profwielerploeg, waar Patrick Lefevere intussen liefst 40 jaar actief is.
Alles begon in 1999, toen Quick-Step voor het eerst sponsor werd van het toenmalige Mapei-Quick-Step Cycling Team. In 2002 werd Quick-Step hoofdsponsor naast Davitamon. “"We werden het al snel eens", zegt Frans De Cock.
"In het wielrennen gaat het om de prestaties die je neerzet – en dat is voor onze vloeren niet anders. Ons merk is stevig geworteld in België. Het wielrennen is wereldwijd populair – in veel landen zegt gemiddeld 30% van de inwoners interesse te hebben in de sport. Dit was dan ook een uitstekende manier om de internationale bekendheid van ons merk te vergroten."
Doorheen de jaren fungeerde de wielerploeg onder verschillende namen, met één constante: Quick-Step. Patrick Lefevere: "Frans De Cock en ik waren allebei vastbesloten om de concurrentie voor te blijven. De kwaliteit kwam op de eerste plaats. Wedstrijden fietsen of vloeren maken – voor ons maakt het niet uit: we wilden ons publiek boeien en in verrukking brengen, door hen het allerbeste te bieden. De ambitie was er van bij het begin. We zijn nu twintig jaar verder, en ik moet toegeven dat de resultaten op vele vlakken mijn verwachtingen hebben overtroffen."

UNILIN DIVISION FLOORING

UNILIN DIVISION FLOORING

+3256675211
+3256672512